دستگاه OCT و آنژیوگرافی چشم در میبد نصب و راه اندازی شد
پایگاه مقاومت بسیج شهید هاشمی نژاد بهزیستی میبد

نظر شما در مورد مطالب این وب سایت چیست ؟ ( با ارائه نظرات خود ما را یاری دهید )

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پایگاه بسیج شهید هاشمی نژاد میبد و آدرس pshn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار مطالب

کل مطالب : 119
کل نظرات : 25

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 24
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 505
بازدید سال : 876
بازدید کلی : 13832
دستگاه OCT و آنژیوگرافی چشم در میبد نصب و راه اندازی شد
برای نخستین بار پس از مرکز استان؛
 
دستگاه OCT و آنژیوگرافی چشم در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد نصب و راه اندازی شد
 
دستگاه OCT و آنژیوگرافی چشم در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد نصب و راه اندازی شد
درمانگاه تخصصی میبد تنها مرکز درمانی در میان شهرستانهای استان یزد بوده که مجهز به دستگاه پیشرفته OCT و آنژیوگرافی چشم بصورت تمام خیری می باشد.
 
 دستگاه OCT و آنژیوگرافی چشم بصورت تمام خیری با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون نومان خریداری و در درمانگاه تخصصی بیمارستان امام جعفرصادق (ع) شهرستان میبد نصب و راه اندازی شده و در حال سرویس دهی به بیماران می باشد.
دستگاه OCT و آنژیوگرافی چشم در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد نصب و راه اندازی شد
نمونه این دستگاه تنها در مرکز استان در بیمارستانهای شهید صدوقی، مرتاض و مرکز دیابت می باشد. در حال حاضر روزانه حدود 20 بیمار توسط این دستگاه معاینه می شوند.
 دستگاه (optical Coherence Tomography) یا تصویربرداری شبکیه چشم و عصب بینایی دستگاهی برای تصویر برداری از لایه های مختلف پرده چشم و سر عصب می باشد و با استفاده از امواج نوری، مقاطع تصویر برداری مجزایی را تهیه می کند که عوارض عکسبرداری های دیگر را ندارد. از این دستگاه برای تشخیص و درمان بیمارهای شبکیه چشم مانند سوراخ های ماکولا، تورم (ادم) ماکولا، دژنرسانس سنی ماکولا، رتینوپاتی دیابتی و آب مروارید سیاه (گلوکرما) کاربرد دارد. وضوح بيشتر تصوير، سهولت كار با دستگاه و تشخيص موثر پزشك جراح را از ديگر مزايای اين دستگاه نسبت به دستگاه های تصويربرداری پيشين می باشد.
 
دستگاه آنژیوگرافی در واقع یک دوربین پیشرفته است، که قابلیت عکسبرداری شبکیه (ته چشم) را دارا می باشد. این تست برای بررسی جریان خون شبکیه و کوروئید کاربرد دارد و معمولا" برای بررسی عروق شبکیه از فلئورسئین و برای بررسی عروق کوروئیدال و قسمت های عمقی تر، از ICG استفاده می شود. آنژیوگرافی فلئورسئین بیشتر برای بررسی رتینوپاتی دیابتی، بیماری های انسدادی عروق مانند انسداد شریان یا ورید شبکیه و ارزیابی دژنرسانس wet ماکولا کاربرد دارد. ICG، برای بررسی خون درماکولا کاربرد بیشتری دارد.این دستگاه دارای دو منبع لیزر با طول موج بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ نانومتر و یک منیع لیزر اینفرارد می باشد، دو لیزر ابتدائی به مواد حاجب ذکر شده حساس بوده و آن مواد این نورها را به خوبی بازتاب داده درنتیجه رگها به خوبی نمایان می شوند.
دستگاه OCT و آنژیوگرافی چشم در بیمارستان امام جعفر صادق(ع) میبد نصب و راه اندازی شد
 پـریمتـری روشـی جهـت بـررسی میـزان بینـایـی است. انجام این تست به صورت کامپیوتری دارای دقت و سرعت بالایی است و انجام پریمتری در بیماری های مختلف چشم به ویژه در گلوکوم (آب سیاه) و بیماری های عصب اپتیک کمک شایانی می کند. به کمک روش پریمتری اختلال میدان دید ناشی از بیماری‌های شبکیه ، عصب بینائی و مسیر بینائی داخل جمجمه‌ ای را تشخیص داده و پیگیری می‌کن


تعداد بازدید از این مطلب: 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود